لازمه توسعه گردشگری کرمان نگاه جامع‌نگر است

سرپرست معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: برای توسعه گردشگری نگاه جامع نگر به کل استان از الزامات بوده و جنوب استان کرمان با داشتن تمامی جاذبه‌ها اعم از تاریخی، طبیعی و فرهنگی دارای ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر است.

به گزارش میراث آریا، محمد حسین تجلی در تبیین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری جنوب استان کرمان گفت: مناطق جنوبی استان با داشتن تمامی جاذبه‌ها اعم از تاریخی، طبیعی و فرهنگی و ظرفیت بالا برای جذب گردشگر با چالش بزرگ نبودن تاسیسات مختلف گردشگری اعم از اقامتی،پذیرایی و تفریحی روبرو است.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری کرمان افزود: به اجرا درآمدن و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کنار توسعه پایدار، در منطقه ایجاد درآمد کرده و با اشتغال‌زایی باعث تولید ثروت در مردم محلی خواهد شد.

او بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ چشم‌انداز بسیار روشنی برای توسعه گردشگری در جنوب قابل پیش‌بینی است. 

تجلی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری هدف و برنامه‌ای بین بخشی در دستگاه‌های اجرایی است گفت: همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان با بخش خصوص و اتاق بازرگانی در کناردستگاه‌های اجرایی همچون آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و فرمانداری‌ها و نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی مردم جنوب استان  در حوزه سرمایه‌گذاری‌های گردشگری می‌تواند راه‌گشای توسعه پایدار باشد.

 سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری کرمان اظهار کرد: به عنوان مثال طرح جامع گردشگری سد جیرفت که توسط اداره‌کل آب منطقه‌ای استان کرمان پیرو موافقتنامه صورت گرفته بین وزارت میراث‌فرهنگی و نیرو در سال ۱۳۹۸ تهیه شده یکی از اقدامات خوب همکاری بین دستگاهی  است، اجرای پروژه‌های گردشگری در این طرح توسط بخش خصوصی می‌تواند برای توسعه پایدار گردشگری جیرفت در سطح ملی و بین‌المللی در منطقه جنوب تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031200550
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha